Podejmij wyzwanie

czyli sukces w trudnych warunkach

Na polskim rynku wydawniczym pojawiła się po raz pierwszy przetłumaczona i wydana w naszym kraju książka jednego z prekursorów ruchu pozytywnego myślenia Orisona Swett Mardena „Podejmij Wyzwanie, czyli sukces w trudnych warunkach”. Do grupy autorów, która inspirowała się rozważaniami Mardena zalicza się między innymi Napoleona Hilla(Myśl i bogać się) i Dale Carnegi (Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi).

Marden swoją pierwszą książkę opublikował w 1894 roku. Trzy lata później założył magazyn „Sukces”, który był wydawany olbrzymim, jak na koniec XIX wieku nakładzie pól miliona egzemplarzy.
– Wiedziałam, że wiedza Mardena nie jest jedynie owocem teoretycznych studiów i akademickich dyskusji, lecz zrodziła się na skutek własnych, często bolesnych i traumatycznych przeżyć – podkreśla Sylwia Mokrysz, która przetłumaczyła książkę. – Sama lubię wracać do jednej z najczęściej przytaczanych jego sentencji, że jeżeli sukces ma się stać rzeczywistym – należy „skupić się na celu i konsekwentnie dążyć w jednym wytyczonym kierunku”. Tak zresztą było z tłumaczeniem tej książki. Jestem przekonana, że warto po nią sięgnąć. Mimo upływu lat, które minęły od chwili, kiedy została napisana, nic nie straciła na swej aktualności .
Orison Swett Marden (1850-1924), ukończył studia medyczne, humanistyczne i teologiczne. Przez wiele lat był związany z Ruchem Nowej Myśli. Jest uważany za jednego z pierwszych autorów książek
motywacyjnych. Konsekwentnie wskazywał w nich, że każdy ma równe szanse na osiągnięcie w życiu sukcesu.
– W Polsce Marden nadal pozostaje stosunkowo mało znanym autorem, mimo, że w zadziwiający i trwały sposób wpłynął na to, w jaki sposób myślimy dziś o sukcesie osobistym  Echa jego rozważań znajdziemy w wielu pracach z zakresu psychologii pozytywnej. Oddając czytelnikom do rąk książkę Mardena, mam nadzieję, że dla wielu z nich będzie impulsem w podejmowaniu słusznych decyzji w odpowiednim czasie .

Książka została wydana w limitowanym nakładzie z przeznaczeniem przede wszystkim dla menadżerów i tych, którzy co dziennie i po wielokroć musza podejmować trudne decyzje w szybko zmieniających się warunkach współczesnej gospodarki.  – To prezent z przesłaniem na trudne rynkowe czasy, kiedy nie wolno się bać nieszablonowych rozwiązań – zapewnia Sylwia Mokrysz.

Sylwia Mokrysz – zasiada w zarządzie Mokate SA. Już w czasach studenckich prowadziła korespondencję zagraniczną Mokate tłumacząc pisma na niemiecki, angielski i rosyjski. Jako właścicielka agencji reklamowej współtworzyła spoty
telewizyjne kawy cappuccino w jednej z pierwszych kampanii telewizyjnych Mokate. Od lat 90-tych – w strukturach firmy Mokate – szefowała działowi marketingu i zajmowała się zaopatrzeniem. Pasją Sylwii Mokrysz jest tworzenie nowych
produktów – dzięki jej zaangażowaniu Mokate SA jest wiodącym producentem herbat w Polsce z takimi markami jak: „Minutka”, „Grzańce”, herbatki „Babcia Jagoda”, herbaty z serii „Loyd Tea”.

Książkę ilustrował  Krzysztof Tkaczyk, z kolei Agnieszka Boroń opracowała koncept kamyków na tylnej okładce.

1,463 total views, 1 views today

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Why ask?